[a / b / c / d / e / f / g / gif / h / hr / k / m / o / p / r / s / t / u / v / vg / vr / w / wg] [i / ic] [r9k / s4s / vip / qa] [cm / hm / lgbt / y] [3 / aco / adv / an / asp / bant / biz / cgl / ck / co / diy / fa / fit / gd / hc / his / int / jp / lit / mlp / mu / n / news / out / po / pol / qst / sci / soc / sp / tg / toy / trv / tv / vp / wsg / wsr / x] [Settings] [Home]
Board
Settings Home
/3/ - 3DCG



Thread archived.
You cannot reply anymore.



File: I donut understand.png (436 KB, 1137x344)
436 KB
436 KB PNG
please help, im new to node setups and materials.

show me the node setup for blending color/material like pic related.

this seems necessary for any material to look good, but i can't figure it out. no source online is clear.

my render on the right
>>
>>609071
im working in cycles btw
>>
>doing the donut meme
how original.
expect nothing but meme answers here
>>
>>609073
pls help. i need to know how to blend like pic related.
>>
File: Untitled.jpg (326 KB, 1920x1080)
326 KB
326 KB JPG
>>
>>609075
I actually think yours look tastier
>>
>>609078
yes. i have that setup, thankyou for posting, but i can't figure out how to make the color "bleed" through into the next band of color.
>>
File: donut save this.png (3.63 MB, 1897x1080)
3.63 MB
3.63 MB PNG
>>609079
thx
>>
File: Untitled.jpg (413 KB, 1920x1080)
413 KB
413 KB JPG
>>609080
Like this?
>>
>>609087
Also I should warn you that I only half know what I'm doing.
>>
>>609087
that looks about right and makes sense
ill try it and post results
>>
>>609085
see this is the kind of shit im talking about.
andrew price is such a piece of shit.
you can make realistic doughnuts in blender, without any textures or anything. iv said it for years. but yet no one listens. people keep sucking andrew's cock
>>
>>609112
wut r u mad about?
>>
>>609112
lmao dude calm down. Noone is sucking andrews dick. He teaches you beginner basic shit with his donut tut. This entire thread is an advanced version of it. I never even knew this was possible until a few hours ago when I stumbled on this post. If you've said it for years, then why aren't you teaching people on youtube? People will listen if you take the time to make a tutorial and bringing something to the table.
But it's easier to bitch and moan, I understand dude.
>>
>>609123
i have been teaching in youtube, but not in english
>>
>>609126
Post your channel
>>
>>609112
new tag added to your profile
>triggerd by donuts
>>
>>609085
Now this is a proper donut, and not that infamous tutorial’s shitty ass result. Congrats, OP. You may be a newbie, but you are not the BlenderGuru kind of newbie.
>>
>>609147
Imagine this category being actually used in Facebook/Google profiling. The keks to be had.
>>
stop being autistic and just use standard uv texture




Delete Post: [File Only] Style:
[Disable Mobile View / Use Desktop Site]

[Enable Mobile View / Use Mobile Site]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.