[a / b / c / d / e / f / g / gif / h / hr / k / m / o / p / r / s / t / u / v / vg / vr / w / wg] [i / ic] [r9k] [s4s] [cm / hm / lgbt / y] [3 / aco / adv / an / asp / biz / cgl / ck / co / diy / fa / fit / gd / hc / his / int / jp / lit / mlp / mu / n / news / out / po / pol / qst / sci / soc / sp / tg / toy / trv / tv / vp / wsg / wsr / x] [Settings] [Home]
Board
Settings Home
/3/


File: 5bee8d847f[1].jpg (201.36 KB, 1215x632)
201.36 KB
201.36 KB JPG
hey /3/ my friend extracted entire runescape map and im thinking about rebuilding it in UE4 with HD textures and lighting. what do you guys think of that idea. its gonna be a pain in the ass tho cuz everything is attacked. im gonna have to detach everything and unwrap everything. trees are god awful so i might get rid of everything and replace it with speedtree trees.

some parts of the city are missing (that or i accidentally passed it. i had to open up over 750 files by hand and figure out what was what.
you guys know any easier way i can quickly check OBJ's? is there like a file viewer or whatever?

what do you guys think of this idea?
>>
Upload it
>>
File: 1454341982844.png (355.70 KB, 572x380)
355.70 KB
355.70 KB PNG
>>511612
>hey /3/ my friend extracted entire runescape map and im thinking about rebuilding it in UE4 with HD textures and lighting
So you're the idea guy.
>>
>>511618
i have other skills others than ideas :(
>>
I'd be interested to see it, both before and after your UE4 process..

My only question is why? It's not like you can do anything with it

Good luck all the same chum, and post progress.
>>
>>511627
id, always wanted to see runescape in HD (real hd not that rs3 bullshit)
i just gotta find the castle obj and figure out the easyest way to unwrap and detatch everything everything
>>
>>511617
Seconded.
Upload that shit.
>>
>>511617
>>511633

upload what?
the files?
>>
>>511634
yes
>>
>>511635
where can i upload it. mega wants me to register and i aint got time fo dat
>>
>>511638
how large is the collection?
>>
>>511639
like 6gb
>>
>>511639
well like 500mb compressed
>>
>>511643
https://www.myairbridge.com/en/
try this
>>
>>511645

http://mab.to/2uZz0foks

try it
>>
File: 1410746350762.jpg (87.54 KB, 1280x720)
87.54 KB
87.54 KB JPG
>>511647
Fucking A+, anon, so worth staying up until 5am for this.
As for checking each obj, might as well continue on in your modeling program of choice, not gonna be any easier in anything else as far as I know.
Ganbatte, anon
>>
>>511648
If you're looking to do the entire map by yourself, why not enlist a few anons and boss them around to help out? I know I'll be tackling a few areas since I loved runescape2.
>>
>>511648
let me know if you find the front part of varrock and the castle
>>
>>511698
Map's pretty fucked, based off where the first obj starts, this doesn't seem like 40% of the map
>>
If you have to seperate the mesh and UV unwrap everything to have practically usefull Uvs for Unreal you are probably better/faster off to rebuild from the ground.
>>
https://www.youtube.com/channel/UCRqiiZGssaySjXWn-lyiGGQ

Someones doing this shit already
>>
>>511612
you might be able to write a script that renders all of the files and saves the images with the same names and an image file extension
>>
File: 1425399186599.gif (2.34 MB, 450x258)
2.34 MB
2.34 MB GIF
>>511713
>>511850
kek. you might just want to join their project



Delete Post: [File Only] Style:
[Disable Mobile View / Use Desktop Site]

[Enable Mobile View / Use Mobile Site]

All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective parties. Images uploaded are the responsibility of the Poster. Comments are owned by the Poster.